Pena Cinta 1: apakah?

Sunday, August 29, 2010



Tiada mksud saintifik mengenai cinta. Bgi aku maksud cinta itu adalah depend kepada individu masing2x. Kata org, cinta itu adalah membenarkan org yg kita syg bahagia walaupun kita tidak memilikinya. Yeah!  ak sgt bersetuju, cinta bukan untuk memiliki tp ia adlah lebih kepada kita melihat org yg kita syg bahagia. Mmg bunyi seakan2x tidak adilkan kpd yg tidak memilikinya tetapi sebenarnya percayalah lelaki yg baik adlah untuk perempuan yg baik, perempuan yg baik adlh untuk lelaki yg baik. Cinta ini tiada sempadan..dan tiada pengakhirannya. Ia akn dtg tanpa diduga ia juga akn pergi tanpa dipaksa. Cinta akn dtg dgn senyuman kebahagian dan cinta akn pergi dengan tangisan keseksaan. Menangis bukan bermakna benci tp sebenarnya sayang untuk melepaskan.

^cinta itu sweet^

11 Orang Sweet:

NaMiA_DuHi said...

OMG!!!U R SOOO SWEET..HAHA

Ms Rihan said...

hehe..tq tq..ur sweet too

Miss Ekin said...

dr..boleyh tak terang kat saya mcm mana nak bercinta?plis dr..

Ms Rihan said...

Bercinta skrg bukan persoalannya bagaimana dan macam mana..smuanya adlah mengenai perasaan.Ia dtg tanpa kita sedar. bila perasaan itu dtg, dgn sendirinya miss ekin akn tahu apakah langkah miss ekin yg seterusnya..yg penting miss ekin kene yakin dgn diri sendiri dan si dia. jgn sesekali ragu2x akn perasaan miss ekin. pape pon love is from the above..

Anonymous said...

sy pown nk bercinte cuma sy tkut sy terluka dan sy melukakan org lain..so, mcm mn 2 dr...

Ms Rihan said...

to anonymous..
Meluka dan terluka itu adalah asam garam dlm bercinta..igt cinta x smuanya pahit dan x smuanya manis. tp percayalah cinta itu indah. Disini sy percaya anda sbnrnya bukanlah takut tp, anda tidak yakin. Keyakinan akan terbentuk pd diri anda apabila cinta yg dtg itu seikhlas cinta nabi adam pada hawanya..

apabila anda terluka dgn si dia dan kemudiannya anda menangis, ia bermaksud anda geram dan syg pdanya. Kegeraman yg hadir adalah bersifat sementara tp kasih dan syg yg ada susah untuk hilang

apabila anda melukakan hatinya..jgn risau..kita tidaklah sempurna. disebabkan itulah kita belajar ungkapan "maaf".. cepat2x lah mintak maaf..

Anonymous said...

dr,sy dah buat decision utk mmbiarkan org yg sy syg bahagia bersame psngan die skg...
sy akan hpuskan prsn syg sy pd die as long as die hepi ngan psgn die skg...
pape pown hope dr dpt berikan nsht2 yg baik & dpt prevent lbh rmi yg kecewa dsbbkan putus cinta or cinta yg x dibalas...
wlupown skit but i believe diorg kene kuat sbb lbh byk cbrn len yg lbh skit drpd itu yg akan dorg tempuh pasni...

kina said...

cinta itu sweet bila dapat madu.cinta itu akan jadi bitter bila dapat racun.pape pun.love is not just between girlfriend and boyfriend but love is universal.

Ms Rihan said...

to anonymous..
itu lah yg perlu anda buat.igt cinta tidak ada paksaan. Apabila anda membiarkan org yg anda cintai bahagia, itu bermakna anda juga bahagia.. Jgn anda menghapuskan kasih syg anda terhadap dia tapi anda tanam lah dihati anda sbg memori yg paling indah. Kumpulkan kekuatan diri anda untuk mencintai org lain. Saya percaya ada teman lain yg lebih baik untuk anda.. ;)

chaiyok chaiyok chaiyok

Ms Rihan said...

to kina
yeah love is universal ..anda bleh apply keikhlasan, kejujuran dan ketulusan in your relationship

selamat bercinta ;)

kina said...

haha.itu lawak.3K yang akan kte amalkan.
Kesetiaan.Kejujuran.Kepercayaan.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...