Cerita 7: Mercun Pondan

Saturday, August 13, 2011

Assalamualaikum...


Dekat rumah aku, budark-budark mmg suka main mercun..biasa lar bro..dah musimnya.. "Musim Mercun" gituu.. bom sana bom sini.. pedih telinga aku, naik rambut aku..rasa nak terkeluar jantung aku.. nasib baik pose..lau tak, smua binatang dlm hutan akan terkeluar drpd mulut aku..secara automatiknya~ hoho.. Mana tidaknya, mercun yang selalu di pasang dekat stadium berubah tempat, dimainnya dekat depan rumah aku..alamat nk runtuh rumah aku..aishh..aku karate kang budak-budak neh..=*..


Tapi x apalah dah MUSIMnya.. Salu gak aku duk intai2x budak-budak kat luar.. ada juga rasa keinginan nk main mercun-mercun tuh..tp..malu kowt dah lar aku nie pompuan..x kan lar, aku nk main pakai kopiah sgala..hmm.. tgk jea lar dgn air liur meleleh..


Hari seterusnya, aku makin tak tahan.. rasa nak main mercun terbuak-buak...Okeh, aku tekad.. Jom esa, eby jom..~~

"Ayah nak duit"
"Naik buat apa"
"erkk nak nak nak beli mer mer mer"
"mer hapeeee??"
"Mer..weyh cun lar kau beb.. cun giler.."

++ Hadoi mcm mana nak bgitau nie++


Aku x kira nak jugak nak jugak..hmm
x apalah adik-adikku sekalian.. kita amik duit dlm tabung, [ada tabung ke?] dan kita pi beli MERCUN..hiyyaaaahh

...

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi..smpai juga hajat .. nk beli mercun..yahoo..
nak tahu mercun apa yg kitaorg beli.. 
nie haaa..





 "Mercun Pondan"
"Popp Popp"


Gila kau, nak beli mercun yg mcm stadium tu.. merasa lama dh hidup ke? aha.. x brani dowh.. nak main mercun bola pon aku takot..hoho


"Popp Popp Popp"




0 Orang Sweet:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...