STEP 1: Aku ingin melangkah ke satu dunia yang lain.

Thursday, September 27, 2012

Aku Rihan, seorang yang tak boleh buat banyak kerja dalam satu masa, bukan seorang pembuat keputusan yang terbaik. Aku hanya ada satu jea bekalan dalam hidup aku, iaitu ingin berjaya dalam hidup. Aku tak nak berada di bawah telunjuk orang, aku nak menjadi seorang yang magic, yang sentiasa hidup dalam keadaan positive, yang sentiasa ceria.. Aku tahu, x semua orang boleh dapat apa yang dia mahukan kerana apa yang dia mahukan kadang2x bukan apa yang dia perlukan. Tapi aku percaya pada ketentuan Ilahi, jika aku berusaha bersungguh-sungguh tanpa memikirkan kalah dan hanya memikirkan menang, aku pasti berjaya as long as Allah say "YES". Tapi mmg kita tahu, nak berjaya bukannya senang, aku perlulah sabar dan bermula dari "0". So mulai hari nie, aku ingin berubah, aku ingin mencapai cita-cita aku sebagai seorang perunding motivasi yang mempunyai firm consultancy sendiri at the same time aku menjalankan bisness sendiri. Kerana kata Allah dalam Al-Quran rezeki datang dari bisness adalah 9/10. Rasa tekad aku untuk mencapai dua impian ini adalah bukan kerana duit. Aku serius, it's not about the money,vacation,recognition or become famous, smua orang tunduk dan respect kita..NO!.. it is all about the attitude,, aku ingin membantu orang yang perlukan khidmat nasihat dan kalau bisness plak, aku memilih platform "HERBALIFE" sebagai bisness pertama aku. Ini kerana yang aku tahu stakat nie, HERBALIFE merupakan satu produk yang sangat baik untuk kesihatan dan banyak nutrisi, One more thing, coach2x dalam HERBALIFE semuanya seorang yang positive thinker dan aku percaya diorang pastinya seorang yang pandai bagi nasihat dan sumber inspirasi. Aku memang mencari team seperti ini.

Tetapi.... aku sekarang nie hanyalah seorang student dalam bidang "Degree In Public Administration  and Policy Study" di uitm Merbok, kalau ingin berbisness pon, of course i will not put dat as my pariority because my study is my pariority dan bisness adalah "boyfriend" saya yang saya ingin kenal lebih rapat. So untuk involve dalam bisness nie, tipulah kalau tak ada kekangan.

Kekangan yang pertama: Masalah duit!! arghh kat tangan aku sekarang nie hanya ada RM17 jea.. dalam bank plak kosong... hmm mcm mana tu??
Kekangan yang kedua: Aku tak ada apa-apa kenderaan untuk aku attend semua event yang dibuat oleh HERBALIFE.. arghh susahnya..Oke Rihan, its okey..one by one.. slow2x...

So sekarang nie, aku tak ada apa2x penyelesaian yang terbaik kepada dua masalah nie tapi aku hanyalah boleh berdoa, moga2x Allah memberikan jalan yang terbaik kepada aku untuk aku teruskan mission aku walaupon aku terpaksa menghadapi kekangan tersebut!!.. and actually this kind of problem dat i face were not effect my semangat pon.. langsung tak effect ape2x..kerana  sedangkan orang buta boleh berjaya, orang cacat boleh berincome RM20k sebulan.. Y not me.. It's all about our attitude..

I WANT SO I CAN DO IT!

CHAIYOK RIHAN!!


2 Orang Sweet:

Anonymous said...

In fact, the wοrld's largest speed free dating resources make matched prospects easy to break away from that ofDr. First things first, it's а firѕt date.
My webpage :: free dating

Anonymous said...

First of аll, fun! Lets see where аnd how you can use tο tаke somе stocκ maгket risk.
Bу ԁoіng so, thе cоmpany гeported quarterlу results that suggeѕt it іs cheaρ compared to other marκеts.


my website; online dating

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...