Mini Love Story: Saya Cintakan Awak: Episode akhir

Wednesday, November 3, 2010


“Tahniah, kerana hati awk amat sesuai skali dgn Lyn, sy x sangka rupanya..org yg paling rapat itu lah yg paling sesuai untuknya..Hari nie kami perlukan salah stu ahli keluarga awk menandatangani dokumen ini..lau tiada aral melintang, kita boleh melakukan pembedahan esok.”

“tandatangan, tapi.. :(

Adam kebingungan, nk ke fmily dia izinkan dia melakukan pembedahan ini..huhu

“saya akn tandatangan doktor”

Adam memalingkan mukanya...kelihatan aunty Mariam menapak di pintu bilik doktor..

“mama~~”

“Adam, mama izinkan,

kamu berhak untuk menderma hati kamu kepada Lyn, kerana dia adlah sebahagian dri hidup kamu..

Dia berjaya mengubah kamu Adam..

mak harap sgt dpt bermenantukan Lyn..Kamu kene kuat Adam.”

Adam terus bgun lalu memeluk mamanya erat..

Dato’ Kamal mengalirkan air mata sebak..sayu melihat adegan dua branak tu..

......

“Adam sudahkan kamu bersedia”

“Doktor sy bersedia..”

“Mama kalau ada apa2x terjadi pada Adam, mama plzz bgitau Lyn, yg Adam syg dan cinta sgt padanya...sesiapa pon x akan mengubah itu..”

Aunty Mariam menangis sayu..smbil tgnnya melepaskan..pegangan tgn Adam yg erat

~dalam masa yg sama, Mak Cik Kalsom tidak putus2x berdoa di bilik menunggu --agar Adam dan Lyn selamat~


Pembedahan selama lebih 2 jam itu, ternyata membuahkan hasil..Adam dan Lyn..selamat..

(siapa bilang bahawa mereka tidak terselamat..mereka selamat, alhamdulillah kerana apa? Kerana cinta mereka masih belum bermula..)

Setelah usai pembedahan, mereka dipindahkan ke wad..untuk pemeriksaan rapi selama beberapa hari..

Adam dibenarkan pulang setelah 2 hari berkampung di wad bendahara, HKL..

Lyn plak msih lagi di wad...walaupon Adam bru shja pulang ke rumah..tp dia tidak putus2x melawat Lyn di wad..Hari pertama, dia bawa kan Lyn sekuntum bunga rose merah segar. Hari ke dua, dua kuntum pula..diikutilah hari berikutnya, bertambah kuntuman bunga yg dibawanya...khas untuk Lyn..

“Adam, sy tanya awk sesuatu bleh”

“tanyalah..”

Sedang Adam sibuk mengupas buah epal, Lyn tiba2x bersuara.

“Kenapa awk sanggup dermakan hati awk pd sy?”

“Kenapa, hari2x awk dtg menjenguk sy..dtg pagi, dan pulangnya mlm?”

“Kenapa makin hari makin bertambah kuntuman bunga rose merah?

Saya dermakan hati sy kpd awk, kerana...x dk pape..haha..

“ish dia nie, org serius lar..cepat lar..”


Lyn merengek-rengek mcm bdk kecik..yg x dpt coklatnya..

“Lyn, bagi sy, tidak ada istilah dermakan hati kpd awk....kerana sudah lama awk mencuri hati sy..Memang sepenuh hati sy..hanyalah pd awk..
“Sy dtg pgi lagi..kerana sy nk,
sy lah org pertama yg awk lihat..setelah awk buka mata ..
dan pulang mlmnya pula...sy nak,
sy lah org yang terakhir yg awk lihat sbelum awk melelapkan mata awk..
“ Bertambahnya kuntuman bunga hari2x adalah kerana, hari2x cinta sy bertambah mekar terhadap awk...


“Lyn, Saya Cintakan Awak.

Akhirnya, terungkap juga kata-kata keramat. Ikhlas dr bibir Adam..

“Adam mengucup dahi Lyn lembut..

“Sudikah awk mengahwini sy?”..

Kini tlinganya pula menjadi saksi kata2x itu..

Skali lgi Lyn kaget dgn tingkah Adam..

pantas tgnya memegang erat tgn Adam

“Adam, sy pon cintakan awak..”

Lyn menangis, terucap juga kata2x yg slama nie bersarang dihatinya..

“Adam..lau awk nk tahu..sy akan mati tanpa awk..”

“ish kenapa ckp mcm tu,..kita akn mati bersama”

Begitulah janji 2 insan yg saling menyayangi antara stu sama lain..Tiada siapa yg dpt menghalang cinta Adam pada Lyn..Makin hari makin mekar cinta mereka..Kini 5 tahun telah berlalu, Lyn pula sedang mengandungkan ank ketiga..walaupon sudah punyai ank..tetapi mereka tetap ad mase untuk mereka berdua-duaan..berpimpin tgn ..ke mana2x..shaja..hehe

.....

“Atok, jom lar main bola..Firhan boring lar atuk..”

“Atok..x yah lar atok..mai lar main baby doll ngn Diana..pedulikan Firhan tuu..”

“wekkk”

“ee, geramnya akk..Diana..”

Jerit Firhan pd adeqnya..

............

~di shopping complex~

“syg, abg nk namakan ank kita yg ke-3 nie..Syawal..itupon kalau lelaki..kalau pompuan plak..hmmm Farisha..hehe”

“ishh abg nie..syg x kisah laki ke pompuan asalkan selamat..”

“hehe..

“Syg..
“Syg..
“Syg..

Lembut Adam memanggil isteri kesayangannya itu..

“yea ..

Lyn, leka melayan fun fries..

“abg cintakan syg”

“eeee..dia nie..x hbis2x nk menggatal yea..

Lyn mencuit hidung suaminya..

Begitulah kisah diorg..Hari-hari Adam melafazkan kata cintanya pada Lyn..

They lived happily ever


p/s..mgkin Adam nie menyesal kot sb x ckp yang dia cintakan Lyn awl2x..haaa bru tau..hehe..so kpd korunk smua..lafazlah kata cinta pada buah hati anda skrg..nanti terlepas..

Kepada yg dah ad bf atau gf..cepat msj hubby anda skrg..dan text lah..


“Saya Cintakan Awak”

4 Orang Sweet:

kina said...

sangat menarik la.tersenyum-senyum baca.hehe :)
good job dear ^^

Coffee Princess said...

tenkiu sb bce..yg x sberapa nie..keep reading on ma page..skg ak ngah tlis crita lain plak..huhu tajuk pon x dk lagi..t siap ak post

kina said...

okeh2.sy menantikan nya.hehe

fazliana ezzati said...

nice st0ry,keep it up
bebeh! hukhukhuk
:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...