Keyakinan Diri Aku

Thursday, November 11, 2010

Untuk menceburi bidang perniagaan, kita haruslah mempunyai keyakinan diri. Jutawan Internet, Irfan pernah berkata, 98 % rakyat malaysia tidak ingin mengeluarkan duit dan takut akan risiko untuk menceburi bidang perniagaan dan 2% rakyat malaysia sanggup mengeluarkan duit dan berani mengambil sebarang risiko. Dan sebenarnya 2% itulah org yg berjaya..Aku sgt meminati bidang ini..dan pelbagai benda yg bermain difikiran ak bagaimana untuk mendapatkan wang yg lumayan serta halal. Tetapi untuk berjaya, kita haruslah berpenat lelah dan mula dr bawah ..sikit demi sikit..yakin..berani ..kita pasti akan berjaya..Aku sudah menjumpai stu plastform perniagaan di internet, dan juga ada 2 org mentor yg sanggup menolong ak..yg salu contact ak..beliau juga memberikan no phone kpd ak..beliau ini merupakan gold leader di Vemma..Aku sgt berminat dan sudah byk kali khatan membaca polisi di syarikat ini..

dan terbaru satu event kemuncak akan diadakan iaitu VEMMA FASTSTART TRAINING VFT akan diadakan di Seri Pasific KL pada 13 Nov 2010. kt sini smua usahawan akn berkumpul dan ad sebahagian ahli perniagaan akn memenangi anugerah cemerlang..wah wah wah jeles sgt ngn diorang..hmm aku bila pulak?
tp buat masa skrg bukan lah mse yg sesuai..memandangkan aku masih lgi belajar..mgkin pasni ak lak yg akn terima anugerah itu..huhu pasti! tggu lah nanti! ini adalah bukan mengenai duit tp mengenai impian ak untuk menjadi ahli perniagaan yang berjaya...

buat mse skrg, ak x leh nk upgrade sbg paid member lgi..yea lar kan..mne nk cri duit untuk beli produk serta dptkan bonus..walaupon ak tahu kalau rajin, beli produk tuu boleh jdi skali seumur hidup..yg lain, ak leh beli ngn duit bonus..itupon lau ak ada ramai downline..tp pasti ada lau aku rajin..huhu kene rajin neh..tp skrg ak nk focus pd pelajaran dulu, t lepas ak ad kerja tetap disuatu hari nanti, ak akn mulakan perniagaan..smuanya akn dimulakan dr bawah..insyaAllah..lau berusaha pasti berjaya..berusah berusaha..t ak tanak lgi bgi mk ngn ayh ak niaga kt pasar malam..ble ak dah ad byk duit.suh diorg duk umah..atau pi spa jea..hehehe kaitnya mcm org kaya plak..haha itulah impian ak..AKU PERLUKAN KEYAKINAN. chaiyok chaiyok chaiyok!!

4 Orang Sweet:

fiqas said...

nak join biz cam ni, kena kuatkan diri mental dan fizikal...jgn hangat2 tahi ayam..tak menjadi..
yang penting usaha kena lebih...bg 100% komitmen kalau nak berjaya..
btw, goodluck...

Coffee Princess said...

yea fiqas terima kasih.hehe

fazliana said...

yuppp..
rndu kamo0
juga coff princess
<3

.myself. said...

anda mmg boleh dlm bidang ini..anda ada gaya dan daya utk menjadi seorang yang berjaya dlm perniagaan :)
good luck yea ^^
may Allah bless you ^^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...